o piśmie    redakcja    numer    archiwum    kalendarium    galeria    wyszukiwarka    ogłoszenia    kontakt    reklama   
 2004  2005  2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017 

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 
 
spis treści   nr 01 / 160   styczeń 2005
Trzynasta orkiestra serc
W atmosferze życzeń, w cieniu oskarżeń
Lepsza jakość w urzędzie
W skrócie
Próba generalna przed maturą
Pierwsi stypendyści wybrani
Dla babci i dziadka
Policjant Smok
Najpiękniejsze witryny
Wywiad z Krzysztofem Zalewskim, wokalistą zespołu Zalef
Granty dla Gimnazjum im. Maciej Rataja
Szczerze z Wiktorem Jasińskim
Przyłącz się do akcji
Ile za obiekty sportowe
Współpraca między rolnikami
Twoje dziecko będzie uczniem
Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Bad Harzburg w Niemczech
Odpadów segregowanie to najlepsze rozwiązanie
Likwidacja czy wegetacja?
I liga znowu odpłynęła
Pierwsze medale zawodników UKS "Sokół" Żmigród w roku 2005
Pingpongiści przed rundą rewanżową
Liga halowa przed półmetkiem
Kronika policyjna - styczeń
 

Lepsza jakość w urzędzie

 
Systemy zarządzania jakością stają się coraz bardziej popularne w polskich firmach. Spełnianie europejskich norm ISO staje się także powszechne w urzędach jednostek terytorialnych.
Urząd Miejski w Żmigrodzie rozpoczął także starania o uzyskanie certyfikatu. Pełnomocnikiem burmistrza ds. systemu zarządzania jakością została Grażyna Kalicka, kierownik Referatu Organizacyjnego. 14 osobowy zespół pracowników urzędu pracuje nad stworzeniem systemu zarządzania jakością w Urzędzie Miejskim w Żmigrodzie i wyznaczeniem sposobów jego wdrożenia.
Zarządzanie jakością ma przynieść korzyści na trzech płaszczyznach: poprawić jakość obsługi interesantów, usprawnić pracę wewnątrz urzędu oraz postawić urząd w szeregu instytucji dobrze przystosowanych także pod względem organizacyjnym do ubiegania się o pieniądze unijne.

W.Ż.: Dlaczego Urząd Miejski rozpoczął starania o wdrożenie systemu zarządzania jakością?
Grażyna Kalicka, kierownik Referatu Organizacyjnego: Oczekujemy poprawy funkcjonowania urzędu, przede wszystkim po to, by spełnić oczekiwania naszych interesantów. Podstawową zasadą zarządzania jakością według normy ISO 9001:2000 jest postawienia na klienta, w naszym przypadku są to interesanci, w centrum uwagi.
Ten system zarządzania sprawdził się w wielu innych urzędach nie tylko na terenie Polski. I chociaż w naszym powiecie jesteśmy pionierami, to jest wiele innych urzędów, w których zarówno interesanci, jak i pracownicy odczuwają po wdrożeniu systemu wymierne zmiany na lepsze. Mamy nadzieję, że realizacja założeń związanych z wdrożeniem systemu zwiększy także kompetencję pracowników: Dzięki lepszej pracy - będzie mniej błędów i mniej skarg interesantów, a przez to obie strony będą bardziej zadowolone.
W.Ż.: Jakie korzyści przyniesie wdrożenie systemu zarządzania?
G.K.: Aby interesanci byli lepiej obsługiwani musimy poprawić przepływ informacji wewnętrznych. Zgodnie z założeniami pracownicy powinni kreatywnie pracować w zespole, a jakość usług powinna być stale podnoszona. Dzięki monitoringowi, który z jednej strony będziemy prowadzili badając zadowolenie interesantów, z drugiej strony co 3 lata będzie przeprowadzała niezależna firma, na podstawie której opinii certyfikat będzie uaktualniany, będziemy motywowani do ciągłych zmian na lepsze.
W.Ż.: Czy wdrożenie systemu to tylko korzyści? Czy nie ma żadnych niebezpieczeństw?
G.K.: Wdrożenie sytemu zarządzani jakością to długa i żmudna praca wielu osób. Niektórzy pracownicy pytają: czy warto angażować w opracowywanie poszczególnych etapów wdrażania tyle czasu i energii? System, który mamy nadzieję za 8 miesięcy zostanie wdrożony w Urzędzie Miejskim w Żmigrodzie, został już przetestowany w wielu podobnych jednostkach. I sprawdza się. Choć zostało nam kilka miesięcy ciężkiej pracy przy wdrożeniu sytemu zarządzania jakością, mam nadzieje, że wytrwamy do końca.

Rozmawiała Joanna Monastyrska

Interesanci ankietowani
Już pod koniec stycznia interesanci odwiedzający Urząd Miejski będą mogli wypełnić anonimowa ankietę, w której oprócz pytań o charakterze ogólnym (m.in. dotyczących celu wizyty i oceny trudności dotarcia do poszukiwanego referatu) mieszkańcy będą mogli napisać, co chcieliby zmienić w funkcjonowaniu urzędu.

jota

    prześlij      drukuj      komentuj   
 
 
  Copyright by Wiadomości Żmigrodzkie