nr 02 (209)   luty 2009

 

Kiedy zapłacimy za segregację?

W ostatnim czasie wiele dyskusji toczy się na temat segregacji odpadów w naszej gminie, a dokładnie na temat wprowadzenia opłat za selektywną zbiórkę. Powstało kilka wątpliwości, niejasności, które chcemy wyjaśnić.
Decyzja o płaceniu za odpady zbierane selektywnie podjęta została na podstawie zarówno obowiązujących przepisów prawnych, jak i ze względów ekonomicznych. Zgodnie bowiem z zasadą „zanieczyszczający płaci” wszyscy jesteśmy zobowiązani płacić za odpady przez siebie wytworzone. Jeżeli zbieramy odpady w sposób selektywny, to za ich odbiór powinniśmy płacić, ale mniej.
Dotychczas, od momentu wprowadzenia segregacji odpadów w naszej gminie, koszty jej prowadzenia w całości były pokrywane przez gminę. Zarówno w zakresie zakupu worków jak i odbioru odpadów od mieszkańców. Działanie takie było możliwe w ramach prowadzonej przez ten czas edukacji ekologicznej w naszej gminie.
Pod koniec grudnia przy akceptacji Rady Miejskiej ustalono, iż od 2009 roku koszty zostaną podzielone. Połowa w dalszym ciągu będzie pokrywana z budżetu gminy, ale połowę będą płacić mieszkańcy. Fakt wprowadzenia opłat za segregację jest pewny, ale konkretnej daty wejścia w życie nie potrafimy jeszcze podać. Nastąpi to jednak nie wcześniej niż w drugim kwartale br.
Apelujemy do mieszkańców by konieczność uiszczania opłat za segregowane odpady nie zniechęcała do selektywnej zbiórki. Poza względami ekologicznymi ze segregacją przemawiają także względy ekonomiczne. Segregacja nadal będzie się opłacała. Za jeden kubeł odpadów zmieszanych zapłacimy ponad 7,00zł, zaś za jeden worek odpadów wysegregowanych ok. 1,30zł.

Tomek Nowik, s.a.

menu

 
 
 
Wiadomości Żmigrodzkie
rss wykonanie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług, personalizacji reklam i analizy ruchu. Informacje o sposbie korzystania z witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Korzystając z tej strony, wyrażasz na to zgodę.